top of page
2.png

Vlaamse frietjes op de wereldkaart

zone 

yummy

website

Doet de naam Clarebout jou een belletje rinkelen? De kans is héél groot dat je al een van hun producten tussen de kiezen hebt gehad. Clarebout maakt al 35 jaar private label diepgevroren aardappelproducten voor grote warenhuis-, horeca-en fastfoodketens. Klanten kunnen kiezen uit een zeer gevarieerd aantal producten: van diepgevroren frieten in alle vormen en maten tot specialiteiten, zoals sweet potatoes en pastinaakfrieten.

Clarebout is één van de belangrijkste producenten ter wereld voor private label diepgevroren aardappelproducten, en levert deze in meer dan 80 landen wereldwijd. De slogan think global, act local lijkt Clarebout op het lijf geschreven. Ze kiezen bewust om met aardappeltelers uit de omgeving samen te werken. Maar dat is niet het enige dat ze doen om hun ecologische voetafdruk te verkleinen. Ze recupereren ook zoveel mogelijk energie en analyseren momenteel hoe de frietjes via de binnenwateren in de havens kunnen geraken.

Met twee productiesites, één langs elke kant van de taalgrens, stelt Clarebout meer dan 1600 medewerkers te werk. Ondanks die grootte, primeert de drive van een familiebedrijf met een flexibele bedrijfsstructuur, korte en snelle beslissingslijnen.

Naast de twee ultramoderne productie-eenheden, telt het bedrijf een aantal logistieke centra en diverse opslagplaatsen voor aardappelen. Maar op hun lauweren rusten, doen ze bij Clarebout niet. Ze investeren momenteel fors in innovatie. Zo hebben ze net een nieuwe vriezer gebouwd, een echt technologisch hoogstandje. Ook werken hun magazijnen volautomatisch en zetten ze in op AI om de processen te optimaliseren.

Om verder te groeien, plant Clarebout een nieuwe productiesite in het Noord-Franse Duinkerke, met uitdagingen waarvan ingenieurs watertanden.

bottom of page